Szanowni Państwo, w związku z wejściem w życie z dniem 24 stycznia 2022 r. rozporządzenia Rady Ministrów (Dz.U. z 2022 r., poz.149) informujemy, że bezpośrednia obsługa mieszkańców w budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Kłobucku odbywa się z zachowaniem zasad dystansu społecznego oraz wskazań dotyczących ochrony osobistej, właściwej dla stanu epidemii COVID-19.

Zachęcamy do załatwiania spraw za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie.
Jeżeli Państwa obecność jest wymagana w urzędzie, prosimy o wcześniejsze uzgodnienie telefoniczne z pracownikiem terminu wizyty.

 
Przypominamy o obowiązku zakrywania ust i nosa oraz dezynfekcji rąk niezwłocznie po wejściu do budynku.
 
  1. Osoby zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kłobucku potwierdzają gotowość do podjęcia pracy wyłącznie telefonicznie lub elektronicznie (e-mail, ePUAP).
    • tel. 34 317 44 34 (stanowisko nr 7 – obsługa gmin: Wręczyca, Krzepice, Lipie, Przystajń, Panki),
    • tel. 34 317 44 35 (stanowisko nr 8 – obsługa gmin: Wręczyca, Krzepice, Lipie, Przystajń, Panki),
    • tel. 34 317 44 36 (stanowisko nr 9 – obsługa gmin: Kłobuck, Miedźno, Opatów, Popów),
    • tel. 34 317 44 50 (stanowisko nr 10 – obsługa gmin: Kłobuck, Miedźno, Opatów, Popów),
    • e-mail: kakl@praca.gov.pl
  2. Pracodawcy chcący pozyskać pracownika proszeni są o zgłaszanie oferty pracy telefonicznie, przez Internet wypełniając formularz zgłoszenia krajowej oferty pracy, bezpośrednio na stronie internetowej tut. Urzędu lub przesyłając e-mailem wypełniony druk formularza zgłoszenia krajowej oferty pracy, który jest dostępny na stronie internetowej PUP. 
  3. Pracodawcy zainteresowani zatrudnieniem cudzoziemców na podstawie oświadczenia o powierzeniu pracy cudzoziemcowi lub zezwolenia na pracę sezonową proszeni są o korzystanie z pomocy portalu usług elektronicznych PSZ - praca.gov.pl. Aby skorzystać z w/w możliwości konieczne jest posiadanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego. 
  4. Pracodawcy zainteresowani kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego proszeni są o kontakt telefoniczny z pracownikiem odpowiedzialnym za realizację w/w zadania. 
    • tel. 34 317 44 16   lub   34 317 44 17
  5. Osoby bezrobotne zainteresowane szkoleniami zawodowymi proszone są o kontakt.
    • tel. 34 317 44 16   lub   34 317 44 17
  6. Osoby ubiegające się o rejestrację jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy mogą złożyć wniosek w postaci elektronicznej do właściwego powiatowego urzędu pracy korzystając z portalu praca.gov.pl. Możliwe są dwie ścieżki postępowania:
    test
    • Pełna rejestracja elektroniczna, która polega na wniesieniu do urzędu pracy wniosku wraz z załącznikami w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym. W tej sytuacji nie jest wymagana wizyta osoby w urzędzie pracy. Osoba otrzyma na konto w praca.gov.pl decyzję o przyznaniu statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy i ewentualnym prawie do zasiłku w postaci elektronicznej.
    • Prerejestracja, która polega na złożeniu do urzędu pracy wniosku w postaci elektronicznej. W tej sytuacji osoba ma możliwość umówienia się do urzędu pracy w dogodnym terminie w celu potwierdzenia poprawności przekazanych danych i dostarczenia załączników.

      W obecnej sytuacji zachęcamy do korzystania z możliwości pełnej rejestracji elektronicznej. Jednocześnie informujemy, że osoby które nie dysponują profilem zaufanym, a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości i założenia profilu zaufanego bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym. Szczegółowe informacje w tym zakresie na stronie pz.gov.pl.

      W przypadku braku możliwości rejestracji elektronicznej lub jakichkolwiek pytań dotyczących rejestracji prosimy o kontakt telefoniczny.
      • tel. 34 317 44 52   lub   34 317 44 53   lub   34 317 44 54
  7. Pracodawcy oraz osoby bezrobotne zainteresowane realizacją form wsparcia (w zakresie naboru oraz rozliczania wniosków) obsługiwani będą bezpośrednio przez poszczególnych pracowników PUP w Kłobucku w wyznaczonych do tego miejscach w Urzędzie, z zachowaniem reżimu sanitarnego. Obsługa odbywać się będzie na bieżąco, zgodnie z kolejnością przybycia do Urzędu. W razie pytań i wątpliwości co do poszczególnych form wsparcia w pierwszej kolejności zachęcamy do kontaktu telefonicznego z pracownikami Urzędu.:
    • staże – tel. 34 317 44 18   lub   34 317 44 19
    • prace interwencyjne – tel. 34 317 44 20
    • roboty publiczne – tel. 34 317 44 20
    • dofinansowanie wynagrodzeń za zatrudnienie skierowanego bezrobotnego, który ukończył 50 rok życia - tel. 34 317 44 30
    • bony na zasiedlenie, bony zatrudnieniowe – tel. 34 317 44 30
    • jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej – tel. 34 317 44 21   lub   34 317 44 23
    • refundacja kosztów doposażenia i wyposażenia stanowiska pracy – tel. 34 317 44 22
  8. Zawieranie umów realizowanych w ramach aktywnych form wsparcia następować będzie po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z pracownikami urzędu (numery telefonów podane są w punkcie 7). 
Istnieje możliwość złożenia wersji papierowej dokumentów w skrzynce podawczej usytuowanej na terenie tut. Urzędu w godzinach 7.00 - 15.00.