Deklaracja Dostępności
Powiatowy Urząd Pracy w Kłobucku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Kłobucku.
Data publikacji strony internetowej: 2018-04-18. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-01-27.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu poniższych wyłączeń:
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności.
Data sporządzenia deklaracji: 2019-10-16 r. Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2025-03-25 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Paweł Dyczkowski — email: p.dyczkowski@pup.klobuck.pl lub telefonicznie 34 317 44 00.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich:
Dane teleadresowe podmiotu publicznego:
42-100 Kłobuck, ul. Długosza 114
Tel.: +48343174400
Faks: +48343171345
E-mail: kakl@praca.gov.pl
Strona internetowa: klobuck.praca.gov.pl
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Do budynku prowadzi wejście:
- od ulicy Długosza - do wejścia prowadzi chodnik,
- od ulicy Wodociągowej – do wejścia prowadzi brama wjazdowa.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Budynek jest wyposażony w windę, którą można dotrzeć do wszystkich pięter na których odbywa się obsługa klienta. Na klatkach schodowych zamontowane są poręcze. Na poziomie '0' po lewej stronie od wejścia znajduje się punk informacyjny. Na parterze oraz na pierwszym piętrze znajdują się toalety dla osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, nie ma również druku (napisów) powiększonego dla osób niewidomych i słabowidzących. Budynek posiada dwa wyjścia ewakuacyjne (na parterze i poziomie piwnicy), na drugim piętrze do dyspozycji znajduje się materac ewakuacyjny.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
Powiatowy Urząd Pracy posiada przenośną pętlę indukcyjną, która znajduje się w pokoju 103.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Na wewnętrznym parkingu urzędu wyznaczono dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Od sierpnia 2022 r. Zielona Linia realizuje bezpłatną usługę tłumacza języka migowego (PJM). Od tego czasu zarówno Klienci, jak i Pracownicy urzędów pracy mogą połączyć się z konsultantem, który zna PJM (Polski Język Migowy). W ten sposób możliwe jest uzyskanie informacji na temat usług urzędów pracy, jak i tłumaczenia rozmowy, która na żywo odbywa się w urzędzie – jeżeli pracownik urzędu potrzebuje tłumacza. Rozmowy mogą być rezerwowane z wyprzedzeniem minimum 30 min, maksimum 7 dni. Istnieje również możliwość połączenia od razu.
Aby zarezerwować rozmowę w języku migowym należy wejść na stronę: https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy i kliknąć przycisk „Zarezerwuj rozmowę". Po kliknięciu tego przycisku Użytkownik zostanie przekierowany na stronę z kalendarzem, gdzie będzie mógł wybrać dogodny termin połączenia z konsultantem Zielonej Linii. Po wyborze dnia i godziny rozmowy Użytkownik otrzyma na adres mailowy link, który umożliwi mu nawiązanie kontaktu z konsultantem Zielonej Linii o umówionej godzinie. Konsultant będzie czekał na połączenie przez 10 minut (licząc od zarezerwowanej godziny).
Do połączenia z konsultantem Zielonej Linii potrzebne są:
- komputer lub telefon z kamerą i funkcją wideo,
- dostęp do Internetu,
- dowolna przeglądarka internetowa.