Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy przez Internet odbywa się za pośrednictwem strony
Rejestracji osoby ubiegającej się o zarejestrowanie jako bezrobotny albo poszukujący pracy nie dokonuje się w przypadku:
www.praca.gov.pl
- Zgłoszenie do rejestracji w powiatowym urzędzie pracy.
- W celu z zgłoszenia do rejestracji należy wypełnić elektroniczny formularz, a system wyznaczy termin zgłoszenia się do rejestracji w urzędzie w ciągu 7 dni roboczych od dnia przekazania danych.
- Zgłoszenie do rejestracji przez internet nie jest rejestracją - dniem rejestracji jest data wizyty w urzędzie.
- Rejestracja następuje z dniem zgłoszenia się w wyznaczonym przez system terminie (dzień-godzina), w celu potwierdzenia wprowadzonych danych, dostarczenia wszystkich niezbędnych dokumentów oraz złożenia oświadczeń.
- Dokumenty (oryginały i kserokopie) wymagane do rejestracji należy dostarczyć podczas wizyty w powiatowym urzędzie pracy.
- Ten tryb rejestracji nie wymaga podpisania wniosku o dokonanie rejestracji kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
- W celu dokonania zgłoszenia do rejestracji internetowej nie jest wymagane wcześniejsze założenie konta na portalu www.praca.gov.pl.
Rejestracja przebiegnie bez zbędnego oczekiwania, bez pobierania numeru z kolejkomatu - bezpośrednio na wyznaczonym stanowisku.
W przypadku niestawiennictwa w powiatowym urzędzie pracy w powyższym terminie, dane przekazane przez osoby są usuwane z systemu teleinformatycznego publicznych służb zatrudnienia, a osoba nie pozostaje zarejestrowana.
W przypadku niestawiennictwa w powiatowym urzędzie pracy w powyższym terminie, dane przekazane przez osoby są usuwane z systemu teleinformatycznego publicznych służb zatrudnienia, a osoba nie pozostaje zarejestrowana.
- Rejestracja w powiatowym urzędzie pracy – pełna rejestracja elektroniczna.
- Ten rodzaj rejestracji nie wymaga wizyty w urzędzie - dniem rejestracji jest data zarejestrowania wniosku.
- Do wniosku o dokonanie rejestracji konieczne jest dołączenie wszystkich zeskanowanych dokumentów wymaganych do rejestracji.
Wezwanie na wyznaczony termin wraz z decyzją dot. ustalenia statusu osoby bezrobotnej i prawa do zasiłku urząd wysyła za pośrednictwem systemu praca.gov.pl lub listownie. - Wypełniony wniosek wraz z załącznikami należy podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
- Wniosek o założenie profilu ePUAP można złożyć poprzez stronę: http://epuap.gov.pl.
Do rejestracji należy zgłosić się punktualnie na wyznaczoną godzinę w zarezerwowanym terminie. Osoba, która zgłosi się później niż była umówiona lub bez kompletu wymaganych dokumentów nie zostanie zarejestrowana, a zgłoszenie do rejestracji przez Internet zostaje anulowane.
Rejestracji osoby ubiegającej się o zarejestrowanie jako bezrobotny albo poszukujący pracy nie dokonuje się w przypadku:
- nieprzedłożenia odpowiednich dokumentów,
- odmowy przekazania wymaganych danych, lub
- odmowy poświadczenia przekazanych odpowiednich danych i oświadczeń, lub
- nieopatrzenia wniosku o rejestrację jednym z powyższych podpisów, lub
- niestawiennictwa w powiatowym urzędzie pracy w ustalonym terminie.
Na podstawie odpowiedzi udzielonych na pytania zawarte w ankiecie system zaklasyfikuje Państwa do zarejestrowania jako osoby bezrobotne lub poszukujące pracy.
Status osoby bezrobotnej uprawnia m.in. do pobierania świadczeń, korzystania z form aktywizacji oferowanych przez urząd oraz do ubezpieczenia zdrowotnego.
Osoby zarejestrowane jako poszukujące pracy nie mają prawa do ubezpieczenia zdrowotnego oraz zasiłku.
Status osoby bezrobotnej uprawnia m.in. do pobierania świadczeń, korzystania z form aktywizacji oferowanych przez urząd oraz do ubezpieczenia zdrowotnego.
Osoby zarejestrowane jako poszukujące pracy nie mają prawa do ubezpieczenia zdrowotnego oraz zasiłku.