Ustawa z dnia 20 marca 2025 roku o rynku pracy i służbach zatrudnienia, która zacznie obowiązywać od 1 czerwca 2025 roku wprowadza m.in. nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy i ich upowszechniania w bazie ofert pracy o nazwie ePraca (aktualnie Centralna Baza Ofert Pracy).
W art. 83 ust. 2 pkt 1 tej ustawy określono, że oferty pracy do ePracy zgłaszają obowiązkowo podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902), tj.
- organy władzy publicznej;
- organy samorządów gospodarczych i zawodowych;
- podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
- podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
- podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
Oferty pracy do ePracy mogą zgłaszać również pracodawcy niebędący podmiotami, o których mowa powyżej.
Urząd zapewni w swojej siedzibie pomoc przy zgłaszaniu ofert pracy do ePracy.
Pracodawca, który zgłosi ofertę pracy do ePracy, będzie otrzymywał informację o dopasowanych do tej oferty pracy życiorysach zawodowych bezrobotnych, poszukujących pracy i osób niezarejestrowanych, w tym osób biernych zawodowo – o ile osoby te wyraziły zgodę na przekazanie takiej informacji.
Informacja, o której mowa powyżej, przekazywana będzie na indywidualne konto pracodawcy oraz na wskazany przez pracodawcę adres elektroniczny lub numer telefonu.
W razie pytań pozostajemy do dyspozycji pod numerem telefonu 34 317 44 29 oraz adresem e-mail: posrednicy@pup.klobuck.pl